En lista för 30 dagar ihoptryckt på en.

Dag 01 – din favoritlåt
Goo goo dolls - Iris
Dag 02 – din hatlåt
Duck sauce – Barbra Streisand
Dag 03 – en låt som gör dig glad
Melodie MC – We’re down with the Dragons. Påminner mig om förra veckan då Sundsvall Dragons tog SM-guld.
Dag 04 – en låt som gör dig ledsen
Demi Lovatos Dont forget.
Dag 05 – en låt som påminner dig om någon
En gammal polare introducerade mig till Counting crows med deras låt Mr Jones
Dag 06 – en låt som påminner dig om ett ställe
Staind – Its been a while påminner mig om en sommar i en polares stuga när vi var 14.
Dag 07 – en låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle
Journeys – Dont stop believin. När jag och min karl blev tillsammans.
Dag 08 – en låt som du kan hela texten till
Just D – Juligen
Dag 09 – en låt du kan dansa till
Allt som har en markant takt eller ett schysst beat. Men vi kan väl säga LMFAO – Party rock anthem
Dag 10 – en låt som får dig att somna
I will follow you into the dark med Death cab for cutie
Dag 11 – en låt av ditt favoritband
The pretty reckles - You
Dag 12 – en låt av ett band du hatar
Iron Maiden – Can I play with madness
Dag 13 – en låt som är guilty pleasure
Zlips – Pour me. Jag är fd tävlingsdansare så nog har man fått höra en och annan dansbandslåt. Den här var min favoritlåt att dansa till.
Dag 14 – en låt som ingen tror att du skulle älska
36 crazyfists – The heart and the shape
Dag 15 – en låt som beskriver dig
Goo goo dolls – Iris. Den beskriver inte mig men jag skulle lika gärna kunnat skriva den. Inte för att jag är lika bra som Johnny Rzeznik men…
Dag 16 – en låt som du brukade älska men nu hatar
The Whip - Trash
Dag 17 – en låt som du ofta hör på radio
Lyssnar aldrig på radio
Dag 18 – en låt som du önskar att du fick höra på radio
Jag önskar att det spelas låtar av Aaron Sterner på radio. Han är en musiker som folk inte får missa. Så är det bara.
Dag 19 – en låt från din favoritplatta
Hardcore Superstar – My good reputation
Dag 20 – en låt du lyssnar på när du är arg
När jag var liten lyssnade jag alltid på Creeds Higher när jag var arg. Nu är det ingen speciell.
Dag 21 – en låt du lyssnar på när du är lycklig
LMFAO – Party rock anthem
Dag 22 – en låt du lyssnar på när du är ledsen
Det är många. Men en är väl Lars Winnerbäck och Miss Lis Om du lämnade mig nu.
Dag 23 – en låt du vill ha på ditt bröllop
Life after you med Daughtry
Dag 24 – en låt du vill ha på din begravning
Green day – Good riddance
Dag 25 – en låt som får dig att skratta
Alla låtar med Eläkeläiset.
Dag 26 – en låt du kan spela på instrument
Det är några stycken eftersom jag spelar gitarr. Men vi kan väl säga Goo goo dolls - Slide
Dag 27 – en låt du skulle vilja kunna spela på instrument
Typ alla fina pianolåtar. Jag kan bara ett par få visor på piano just nu. En låt är exempelvis Bella’s lullaby från Twilightfilmen.

Dag 28 – en låt som får dig att känna dig skyldig
Aaron Sterner – Change. Ingen aning om varför.
Dag 29 – en låt från din barndom
Robyn – Do you really want me
Dag 30 – din favoritlåt från den här tiden förra året
Så bra minne har jag inte att jag kommer ihåg vad jag lyssnade på för ett år sedan.

over and out,
Rockstar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0