Mina tatueringar

Jag har samlat på mig några tatueringar på de fyra år som gått sedan jag fyllde 18. Här kommer det lite bilder och berättelserna bakom.

Stjärnan i nacken var den första jag gjorde. Den fjärde maj 2006 om jag inte minns fel. Min bästa vän Emmelie ringde till Paul i Härnösand och låtsades vara jag och bokade tid för mig och Cilla som pratat ett tag om att göra var sin tatuering. Så Emmelie gjorde slag i saken och följde sedan med oss när vi skulle göra dom. På den här bilden är den inte klar, men på bilden nedan kan du se hur den ser ut färdig. Den tog 10-15 minuter att göra.

 

Den andra tatueringen jag gjorde gjorde en kär vän på mig. Det var jag och tre grabbar som hängde en kväll och det slutade med en tatuering. Det står "I gave my heart to rock n roll" som kommer från The Sounds låt Rock n Roll. Jag och Emmelie såg dom på Gatufesten i Sundsvall 2006 och jag tyckte det var en utmärkt idé att tatuera in det någonstans. För det stämmer ju. Här är den dock halvklar. Nedan är den helt klar. Den är handpickad och tog sex timmar att göra. Jag är mycket nöjd över den, trots att den är handpickad. Den är gjord med kärlek. Även den är gjord år 2006.

 

Min tredje tatuering gjorde jag hos Ove på Devils Ink i Bollstabruk. Denna är gjord vintern 2006/2007. Det är rosor med en banderoll där det står True love never dies vilket jag tror på. Jag såg en liknande design i en tatueringstidning och bad Emmelie rita en större variant av den åt mig. Denna ska jag bygga på den dagen jag har nog med pengar och göra den till en halvsleeve, alltså så jag är täckt från axeln ner till armbågen. Den här tog upp emot tre timmar att göra.

 

Nummer fyra i ordningen. Denna gjorde jag sensommaren 2007, även den hos Ove i Bollsta. Jag älskar döskallar och har velat ha döskallar på mina fötter sen jag såg att Kelly Osbourne hade det när jag var yngre. Den tog 45 minuter att göra sammanlagt och gjorde förjävla ont. Men det var det värt.

 

Min kära nummer fem. Den här är min favorit. Det är en minnestatuering till min morfar. Det är en solros med hans födelse- och dödsår under. Han var en trädgårdmästare och hjälpte mig plantera solrosor en vår, men han dog innan de han blomma ut. Den tog tre timmar att göra. På bilden under är den nästan klar, det enda som fattas är årtalen under den. Andreas på Chockland i Kramfors gjorde en jättebra jobb med den.

 

Nummer sex. Andreas på Chockland gjorde även denna. Det är en vänskapstatuering men flera innebörder. Jag och min bästa vän Emmelie gjorde en likadan samma dag. Den symboliserar vår vänskap men även kärleken till musik. Den tog 5-10 minuter att göra. Den gjorde vi i slutet på november förra året. Så nu är det över ett år sedan jag gjorde en tatuering sist. Jag har seriös abstinens. Till våren kan jag förhoppningsvis bygga på överarmen.

 

Sammanlagt har jag lagt ut 6000 kronor på mina tatueringar. Jag har fått lite billigare priser på vissa, så egentligen skulle det ha varit kanske 2000 kronor mer.

 

over and out

 

over and out


Kommentarer
Postat av: Emmelie

fan vad kul att läsa! Hade glömt flera av omständigheterna kring dom.. gillar bilden på våra tatueringar också! :) snor den nuja!

2009-12-07 @ 14:16:19
URL: http://earnyourscars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0