Rekommendation: Goo Goo Dolls

Jag kommer ihåg allra första gången jag hörde en låt med Goo Goo Dolls. Jag var då cirka 17 år gammal och hade precis avslutat veckans musiklektion på gymnasiet. Jag och Anna satt kvar och spelade gitarr tillsammans och lyssnade på en skiva hon bränt ut med en massa blandade låtar. Bland låtar med bland andra Green Day, hör jag toner som går genom mina öron och rakt in i mitt hjärta. Det var den akustiska versionen av Iris. Sen den dagen har den låten varit min favorit. Iris är skriven till filmen Änglarnas Stad med Meg Ryan och Nicholas Cage, efter att Goo Goo Dolls fick se filmen i smyg långt innan alla andra och blev tillfrågade att skriva en låt till filmen. Med ganska konstig text var det himla svårt att förstå vad Johnny Rzeznik sjunger om, men efter ett tag såg jag även filmen som låten är skriven till och alla pusselbitar föll på plats. Ovillkorlig kärlek.

Nu har jag svårt att hålla tillbaka tårarna när jag hör Iris, den är så oerhört vacker. Ända sen dess har jag älskat Goo Goo Dolls. De har gjort massor av bra låtar som t. ex. Slide, Name, Sympathy, Black Balloon m. fl. De har en skön känsla i deras speciella rock. Har ni missat detta tremannaband är det verkligen dags att börja lyssna nu.






Ni får jättegärna komma med åsikter och tips om musik!

over and out

Kommentarer
Postat av: Cilla

Spelar ingen roll hur många gånger jag hör den låten, får alltid samma sköna rysning genom hela kroppen.

2009-08-12 @ 21:00:17
URL: http://iamcecilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jävligt bra låt =)

2009-08-13 @ 14:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0