Day 3 - a trip

Nu ska jag berätta om en resa jag gjort. Det är inte speciellt många av dom som varit över Sveriges gränser, men denna resa tog mig till Norge och tillbaka, sommaren 2010.

Det planerades ett tag i förväg att jag skulle följa med min bästa vän, hennes pojkvän m. fl. till en festival i södra Norge och arbeta som volontär. Visst tänkte jag, gå på gratis festival är ju inte illa pinkat. Dessvärre var festivalen inte som jag hade hoppats. Vi fick inte sova i stugor som det först hade lovats, utan vi fick bo i tält. På campingen som var längst bort från stora scenen inne på festivalområdet, och jag och Emmelie hade som arbetsuppgift att tvätta bilar backstage. Dagarna vi jobbade var helt fantastiska. Underbart väder med värme och sol och vi träffade en hel del roliga människor, däribland en hel del lastbilschaffisar som försökte visa sin manliga sida genom att laga vår högtryckstvätt. Ingen av dem lyckades hålla den hel speciellt länge dessvärre.

Fördelarna med denna resa var att jag fick se en del av det vackra landet Norge och att jag fick se några riktigt bra band. Nackdelarna var att varken jag eller min bästa vän förstår norska, vilket gjorde att vi hade mycket dötid att slå ihjäl själva. Men efter en vecka i Arendal och Hovefestivalen åkte vi fem pers med var sin stor packning i en superliten Audi hela vägen hem till Sundsvall. Något av det bästa med resan var att få komma hem vid midnatt och det är 26 grader varmt ute. Sverige är inte ett så pjåkigt land ändå.

För mig var Paramore festivalens höjdpunkt

 

Hove är en ganska stor festival.


over and out,
Rockstar

Kommentarer
Postat av: Emmelie

haha ja.. Och vilken resa sen!

2011-01-03 @ 22:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0