Tillbaka till verkligheten

Nu har jag vaknat upp i min egna lägenhet i Sundsvall för första gången på två veckor ungefär. Idag ska jag och Hanna skriva på vår rapport som ska vara inlämnad på fredag sen blir det en sväng på stan för att handla lite. Jag har inget att äta här hemma och ska även köpa mig lite småsaker till mig själv som födelsedagspresenter. Om mindre än två veckor fyller jag 22.

Hur har min vecka i Sälen då? Jo, det ska jag tala om för dig... Den var fantastisk! En välbehövlig semester. Vi åkte från Rosers på söndag morgon och var framme sen eftermiddag. Stugan var jättemysig med öppen spis och bastu och grejjer. På måndagen var första dagen i backen, och det gick faktiskt bättre än förväntat. Gjorde några rejäla vurpor, men jag har inte skadat mig. Självklart gick vi på några afterski och det var sjukt roligt. Vissa var med coverband och vissa med trubadurer. På nyårsafton åt vi nyårssuppé på Experium hela familjen och firade in det nya året där. Det var riktigt god mat och väldigt trevligt sällskap. Nyårsdagen låg alla däckade i soffan eller sängarna, vilket inte är så konstigt. Jag var väldigt bakfull, och det är inte så konstigt eftersom att jag drack en hel del och blandade allt man kunde blanda i princip. Igår morse begav vi oss hemåt och vid halv fem släppte de andra av mig i Gävle där jag stannade till hos brorsan och Fia innan jag tog tåget hem till Sundsvall.

Nu när jag varit ledig vill jag inte tillbaka till skolan. Fast de här två veckorna kommer vara ganska softa. Vi ska bara skriva på vårt egna arbete och examineras nästa vecka. Sen drar jag till Sthlm i tio veckor för praktik!

Stugan vi bodde i. Fast vi hyrde bara undervåningen, det var en annan familj som hyrde övervåningen

 

Vi stannade till på BoomTown i Borlänge där Jimmy och grabbarna spelar in nya plattan och kollade in lokalerna och träffade föreståndaren.

 

Från toppen på Gustavsbacken ner i dalen

 

Snyggingar i backen. På väg på blades till Högfärdshotellet för att åka skidor där

 

Jimmy hade tagit med sin gitarr, så vi satt och spelade och sjöng lite

 

Självaste Svenne Rubin på en afterski. En Volvo Amazon!

 

Har inga bra bilder från nyårsafton. Den här är den enda som man typ kan se vad det är för något. R med den gigantiska champagneflaskan de köpte innan tolvslaget

 

Jag får snart tag på alla andra bilder från Sälen som de andra tog, så då kan jag lägga upp fler. Nu blir det plugg!

 

over and out,

Rockstar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0