Alexander McQueen

Må han vila i frid. Lee Alexander McQueen. Jag har aldrig direkt suktat efter designergrejer från stora modehus. Klart att det är snyggt med designerprylar, men jag måste inte ha en LV Speedy till exempel. Men ett märke jag fastnat för är Alexander McQueen. Rebellen inom modebranschen. Hans designs är fenomenala. Nu vet jag var Lady Gaga och Rihanna fått sin inspiration ifrån. Här är en bild från en tidigare visning. Lady Gaga möter Marilyn Manson. Det är inte varje dag man ser någon med pantburkar eller en navkapsel på huvudet.


Skorna som visades på visningen för våren 2010 sticker verkligen ut. Lady Gaga har använt paret längst upp till vänster i sin video för låten Bad Romance. De är så ful att de blir snygga och facinerande på något sätt.

Här är en av hans fantastiska klänningar. Jag hittade THE långklänning på hans hemsida, men bilden gick inte att spara ner. En svart, väldigt vacker och speciell långklänning. GIV MIG. Vill ni se får ni gå in på hemsidan. Jag tror ni förstår vilken jag menar när ni ser den.

 

Han designar såklart "vanliga" skor också, och dom här skulle jag kunna döda för att få äga. Hur snygga är dom inte?


over and out,
Rockstar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0