Lill-lördag

Hela den här veckan har bestått av plugg i stort sett. Väldigt långsamt pluggande i alla fall. Nu är det bara två dagar kvar tills tentan äger rum. Jag kom på idag att jag har glömt att visa er mitt bästa köp NÅGONSIN. Jag, Ida och Emmelie var på Myrorna här i stan och kikade runt och det var då jag hittade den så kallade brudklänningen jag hade på storsittningen. Jag strosar omkring i butiken och kommer till skoavdelningen. Vad hittar jag då där? JO! Ett par skitsnygga, näst intill oanvända, svarta cowboyboots! Och det bästa av allt var att de passade mig perfekt OCH att de endast kostade 100 kronor. Jag var väldigt nära att sova med dom på den natten, så överlycklig var jag. De har använts flitigt sedan dess. Bild får ni se i morgon, då det är för mörkt här inne för att ta en bra bild på dom nu.

Eftersom att det är lill-lördag så tänkte jag unna mig något gott. Jag och Emmelie gick på Ica Kvantum i Nacksta för att handla lite mat, och självklart det jag mest var ute efter, chokladpudding. Så fort jag kommit hem fixade jag middagen som var klar på 20 minuter, hetsåt den så jag äntligen kunde få frossa i mig chokladpudding. Nu har jag ätit chokladpudding och massor med spraygrädde för cirka fyra personer. Ni skulle må dåligt om ni såg mig äta så mycket, jag tror till och med jag skulle göra det, och jag är verkligen inte känslig. Dessutom har jag lyckats äta lite Ben & Jerrys också... Tack Gud för min höga ämnesomsättning! I morgon ska jag dra iväg och träna lite tänkte jag. Jag var på ett par gruppass igår och i morgon tänkte jag också ta något gruppass om det finns något bra, annars så cyklar jag lite i alla fall. Jag ska eventuellt plåtas i morgon kväll också. Hur det blir får ni se när jag fått bilden skickad till mig. Fast det återstår att se om det blir i morgon. Det är lite problem med att få tag på killen som äger HDn jag ska sitta på. ;)

Och eftersom att det är en så himla bra dag idag så tänkte jag ge er Veckans playlist idag istället. Idag började jag läsa Nikki Sixx självbiografi Herion Diaries, så just därför tänkte jag ge er en playlist med, enligt mig, Mötley Crües bästa låtar.

Veckans playlist:

Piece of your action: Från Mötleys debutplatta Too fast for love som släpptes 1981. Albumet gavs även ut året därpå av ett annat skivbolag.

Shout at the devil: Från Mötleys platta Shout at the devil som släpptes 1983 och anses vara Mötleys tyngsta platta.

Girls, Girls, Girls: Från plattan med samma namn som släpptes 1987. Jag älskar ljudet av motorcykeln i början av låten.

Kickstart my heart: Från Mötleys platta Dr. Feelgood som släpptes 1989. Enligt mig deras bästa platta. Den står vackert i LP-format i min bokhylla.

Anarchy in the U.K: Cover på Sex Pistols mest kända låt. Den finns med på plattan Red, White and Crüe, ett samlingsalbum som släpptes 2005

Smokin' in the boys room: Ännu en av de låtar som Mötley Crüe gjort en cover på. Brownsville Stations har gjort originalet och Mötley släppte låten på plattan Theatre of Pain.

Too fast for love: Från plattan med samma namn som kom 1981

Live Wire: Även den från debutplattan Too fast for love

Wild Side: Från Girls, Girls, Girlsalbumet från 1987

Without you: Från Dr Feelgoodplattan, år 1989

Dr Feelgood: Självklart från plattan med samma namn

If I die tomorrow: En relativt ny låt som släpptes med Red, White and Crüe år 2005. Riktigt bra låt. Mötley Crüe har även släppt plattan Saints of Los Angeles som jag inte lyssnat så mycket på. Just nu jobbar grabbarna på en ny platta som kommer komma nästa år. Det ser jag verkligen fram emot!

Veckans playlist

Jag hoppas ni gillar den och kom även gärna med era musiktips! Nu ska jag försöka komma igång med pluggandet igen. Ha en underbar kväll!

Dagens låt: Mötley Crüe - If I die tomorrow från "Red, White and Crüe"


over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0