Good morning starshine!

Nu har jag äntligen tagit mig upp ur sängen. Råkade sova två timmar längre än vad jag hade tänkt göra. Idag är jag ledig från skolan, så idag tänkte jag vara lite effektiv. En massa plugg blir det i alla fall. Och självklart de där obligatoriska timmarna med min akustiska gitarr. Dom timmarna är höjdpunkten på min dag.

Helgen närmar sig med stormsteg, och på fredag åker jag ner till Stockholm. Där ska jag umgås med nära och kära och kanske en liten fest också, vem vet? Jag ska eventuellt åka till Stockholm helgen därpå också, då jag igår fick förfrågan om att stå modell. Det är en privat plåtning, men fotografen är grymt duktig! Så hur det blir återstår att se...

De senaste två dagarna har jag lyssnat på Daughtrys låt What about now på youtube, en akustisk version. Den har verkligen gått på repeat och jag har blivit tårögd nästan varje gång jag tittat på videon. Den får bli Dagens låt.
Det var väldigt längesen jag lyssnade på Daughtry. Jag har inte lyssnat på något mer än hans debutplatta, och nu har han ju släppt en platta till. Han har en helt fantastisk röst som jag får gåshud av. Första gången jag hörde honom var på radion i Idas bil på väg till Sandös student år 2007, samma år som jag tog studenten. Det kanske blir lite Daughtry nostagli här idag medans jag pluggar effektivt? Kanske det...

Dagens låt: Daughtry - What about now från "Daughtry"

over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0