Snart helg

Helgen böjar närma sig igen, tack och lov! Den här veckan har varit... Ja. Vad har den varit? Lika jobbig som alla andra. Det tär på mig psykiskt. Nu är i alla fall hemtentan avklarad, ska lämna in den i morgon bitti. Då är det bara tentan i Metod B kvar. Jag är faktiskt inte nervös, tro det eller ej. Jag har pluggat betydligt mer till den här kursen än någon annan, och jag har en vecka kvar på mig dessutom. På onsdag ska jag träffa de tre andra tjejerna som jag har en studiegrupp med och plugga hela dagen i skolan och gå igenom alla böcker och anteckningar från föreläsningar.

Den här helgen blir otroligt lugn. Jag ska stänga in mig i min lägenhet och njuta av tystnaden. Jag ska plugga och städa och SOVA och även träna. När jag är hemma i lägenheten älskar jag att vara själv. Att kunna lyssna på vilken musik som helst och hur högt som helst, sjunga, titta på vilka filmer och serier jag vill utan att någon klagar. Jag behöver den tiden för mig själv ibland. Men så fort jag går utanför lägenheten gillar jag inte alls lika mycket att vara ensam.

Jag längtar tills nästa helg. Då kommer min kärlek hit. Fast denna gången kommer han inte för att umgås med mig, enbart. Han ska ha reunion med sina grabbar så dom ska ut och festa, men han ska i alla fall sova hos mig. Den helgen är det pubtömning på Kårhuset så då ska jag dit med Emmelie och kolla när Grand Nation spelar och halva Kramfors kommer invadera stället. Kärleken och hans polare ska även vara där, så jag tror det kommer bli en grym kväll.

Nu ska jag återgå till att göra ingenting i min stökiga lägenhet och förhoppningsvis somna snart.

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0