Rekommendation: Dirty Passion

Jag sitter nu och lyssnar på Dirty Passion på deras Myspacesida och kom på att jag lovat att det skulle komma rekommendationer om osignade band. Så här har ni den första!

Dirty Passion är ett band som bildades år 2006 med basen i Malmö av Emil Ekbladh (sång), Christopher Olsson (gitarr), Björn Wilander (bas) och Markus Winberg (trummor). De är influerade av 70 och 80 talsrocken och spelar sina egna låtar. Sen starten 2006 har de klättrat upp på karriärstegen snabbt. De har arbetat intensivt med att turnera och spela in låtar och har skaffat sig en stor skara fans och inte bara i Sverige. De har haft spelningar på Mejeriet i Lund, Vinylbaren KB i Malmö, Sticky Fingers i Göteborg (där många stora band spelat ett flertal gånger), The Rock i Köpenhamn, Danmark och Matrix, Bochum, Tyskland för att nämna några.

I början på 2010 är det dags för grabbarna att dra ut på Europaturné som support till Faster Pussycat och Enuff Z'Nuff. De kommer besöka bland annat Rom, Paris, Barcelona, Trollhättan, London, Pisa, Olso och Stockholm. Turnéplanen finns på deras hemsida. Jag kommer finnas på plats på deras spelning på Harry B James i Stocholm den 31a januari, jag hoppas vi ses där!

De har även en musikvideo på gång med nya låten D.O.A så håll utkik! Den kommer inom en snar framtid.
Besök gärna deras Myspace och lyssna på deras grymma låtar, ni kommer inte bli besvikna.

 

Christopher, Emil, Björn och Markus

over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0