Veckans playlist

Nuså! Nu har jag knåpat ihop en liten playlist på elva låtar som ni nu kan lyssna på med Spotify. Jag har även hunnit med att hänga lite med Sofie ett par timmar. Har inte träffat henne sen midsommar, så det var roligt. Tänkte hinna ta en powernap, men jag vet inte om jag verkligen kommer hinna det. Tåget går halv tre och jag måste hinna sminka mig och handla något ätbart till resan. Men nu åter till playlisten...

Låtarna som är med är:
Journey - Change for the better -  Grym låt, behöver inte säga mer än så

H.E.A.T - Bring the stars
- Jag tycker den här låten är en av dom bästa på deras första och enda platta. De skriver nya låtar för fullt nu, så förhoppningsvis kommer de släppa nytt ganska snart. Och eftersom att jag känner dom så känns det lite som ett måste att någon av deras låtar måste hamna på någon playlist. Det skulle inte förvåna mig om jag slinker in fler av deras låtar framöver eftersom att dom är så himla bra. Lättlyssnad rock och man blir på bra humör. Perfekt!

The All-American Rejects - Gives you hell
- Väldigt bra band. Jag har lyssnat på dom lite till och från i några år nu och den här låten känns lagomt uppkäftig och pampig.

Amy Macdonald - This is the life
- Trots att Amy inte är så mycket rock n roll, så älskar jag hennes musik. Hon skriver bra texter och hennes akustiska gitarr klinkar härligt i varje låt. Singer/songwriter musik är något jag gillar skarpt.

Dead by april - What can I say
- Jag var och såg dom spela under Rockweekend turnéen i våras och innan det hade jag aldrig hört dom. Men jag vart helt fast. Blandningen av growl och skönsång är som ler och långhalm för dom. Deras debutplatta är lysande

Deep Blue Something - Breakfast at Tiffany's
- Den här låten introducerade min bästa vän Emmelie för mig i början på sommaren, och jag lyssnar på den många gånger varje dag. Det måste varit gitarrerna som fick mig på fall och den är himla trallvänlig.

Goo Goo Dolls - Name
- En av Goo Goo Dolls bästa låtar. Det är något med Johnny Rzeznik som gör mig svag. Jag blir som förtrollad av hans gitarr och sång.

L.A. Guns - Never enough
- Riktig gammal hederlig rock. Kommer från början på 80-talet då glamrocken var på ingång i Hollywood. Sångaren Tracii Guns startade sedan Guns n Roses med Axl Rose som då var sångare i Hollywood Rose. Jag verkligen älskar hårdrocken från 80- och tidigt 90-tal.

Sum 41 - With me
- Hörde låten, tro det eller ej, i ett Gossip Girl avsnitt. Jag lyssnade mycket på Sum 41 samtidigt som jag började lyssna på The All-American Rejects för ca fem år sen. Punkrocken finns fortfarande kvar i mitt blod.

Flyleaf - I'm so sick
- Tjejen som sjunger är helt fantastisk. Hon kan blanda growl och sång utan problem. Flyleaf är ett väldigt speciellt band. Det är svårt att sätta dom i en genre.

Angels and Airwaves - The Adventure -
Angels and Airwaves bildades av Tom, fd Blink 182 efter Blinks splittring. De har inte alls samma stuk och jag blev faktiskt positivt överraskad av A&A. Jag hade höga förväntningar och jag blev inte besviken.

Sådär gott folk! Jag hoppas ni gillar mitt potpurri av låtar.

Veckans playlist

Nu ska jag äta lite snabbt, och sen springa till tåget. Vi hörs när jag är i storstan!

over and out

Kommentarer
Postat av: fia

så, nu tog ja din playlist ^^

2009-08-20 @ 19:09:46
URL: http://cellofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0